Основи правознавства
У процесі вивчення правознавства
слід
враховувати динамічні
зміни
в системі
суспільних відносин
України, сучасний
розвиток теоретикоправових поглядів на правові явища,
результати активної
нормотворчої діяльності ор ганів
державної влади, з одного боку, та певний ступінь
консерватизму укра їнського законодавства з
іншого.
У 2011/12 навчальному році
учні 9 класів навчатимуться за
програмою
«Правознавство. Практичний курс» авторів
Пометун О.І.,
Ремех Т.О. На від міну від інших
навчальних курсів згаданий практичний курс
правознавства передбачає, що учні набувають основних практичних умінь,
зокрема вміння застосовувати правові
знання для пояснення фактів
реального
життя й ви бору варіанта
правомірної поведінки
в різних
життєвих ситуаціях.
Для 10 класів
рівня стандарту/академічного для вивчення правознавства передбачено 35 годин
на рік (1
година на тиждень). Чинною є
програма ав торів
Котюка І.І.,
Палійчук Н.Й.
Для класів
правового профілю
чинною є програма авторів
Ремех Т.О.,
Ра тушняка С.С.
«Правознавство. 10–11
класи (профільний рівень)». Програма розрахована на 105 годин
протягом навчального року (3 години на тиждень). Курс спрямований на розвиток правової і громадянської компетентностей, формування відповідних ціннісних орієнтирів, умінь,
навичок школярів.
За результатами Всеукраїнського конкурсу рукописів підручників для
11 класу загальноосвітніх навчальних закладів для класів
вищезазначеного про філю рекомендовано 2 підручники.
Підручник «Правознавство. Профільний рівень.
11
клас»
авторів Гаври ша С.Б., Суткового В.Л.,
Філіпенко Т.М. пов’язаний
структурно
та
мето дично
з
підручником «Правознавство. Практичний курс» для учнів
9
кла сів.
Він
містить таблиці
та схеми, що систематизують правову інформацію
в доступній
логічній формі,
дає змогу
учням змінити вид навчальної ді яльності під час самостійної роботи
з
книгою.
У
тексті
підручника автори
не лише покликаються на ті чи інші статті нормативноправових актів,
а й пропонують учням ознайомитися з витягами з них, що полегшує організа цію групової роботи.
У підручнику
«Правознавство. 11 клас (профільний рівень)» автора
На ровлянського О.Д. максимально реалізовано потенціал міжпредметних
та між курсових зв’язків. Передбачено не тільки
опанування теоретичних знань з предмета, але
й
формування навичок
розв’язання юридичних задач, аналі зу ситуацій, складання різноманітних документів, звернень тощо.
У
підруч нику
подано чимало
витягів з нормативних актів,
схем, таблиць тощо.
Ме тодичний апарат
дає змогу
використовувати підручник
як на уроках,
так і для самостійної роботи.
У
ньому,
зокрема, запропоновано матеріал для
під готовки
учнів до уроків
тематичного оцінювання знань з завданнями різних типів
та різного
рівня складності.
Варто наголосити, що,
з
яким би
підручником не працювали вчителі, ви кладаючи правові курси,
вони мають
звертати увагу на останні
зміни, внесені Верховною Радою
України до нормативних актів, адже зміст
підручників від повідає
тому стану
законодавства, яке було
на момент
підготовки рукописів.
З огляду на специфіку предмета його
кваліфіковане викладання в загаль ноосвітніх навчальних закладах можливе за
умови, що
його щорічно
викла дає
той самий учитель, який не
тільки
досконало знає
зміст правознавчих курсів, а й майстерно володіє
педагогічними технологіями,
зацікавлений у самоосвіті. До проведення уроків
з правознавства, активізації правовиховної
роботи варто залучати представників обласних (районних)
управлінь
юсти ції.
Їх знання і досвід практичної роботи сприятимуть не
тільки
збагачен ню учнів
знаннями із правових дисциплін, а
й підвищенню їх зацікавленос ті в самоосвіті.
Людина і світ
У старшій школі знання про
взаємозв’язки людей і
суспільства, про мо
ральний зміст культури та
релігій, релігійні цінності, історію
та основні за сади
світових релігій учні отримують
під час вивчення навчального предме
та
«Людина і світ», який з 2011/12 навчального року став обов’язковим для учнів 11
класів загальноосвітніх навчальних закладів, що
передбачає опану вання
філософських, світоглядних знань інтегрованого узагальнювального ха
рактеру й має істотний
виховний потенціал.
Для рівня стандарту/академічного
рівня на вивчення предмета «Люди на і
світ» передбачено 17 годин
на рік (0,5 годин на тиждень),
а профіль ного
рівня – 35
годин на рік (1 година на тиждень).
Чинними є програми:
«Людина і світ.
11 клас (рівень
стандарту/академічний рівень)» та
«Люди на і світ.
11 клас (профільний рівень)» – автори Бакка Т.В., Марголіна Л.В.,
Мелещенко Т.В.,
Ремех Т.О.
Предмет має інтегративний характер. Він
спрямований на узагальнення
знань, отриманих
учнями з різних навчальних предметів та
досвіду, набуто
го
в процесі життєдіяльності; опанування базових
знань з філософії, політо логії, соціології, культурології, розвиток
теоретичних та практичних умінь
і навичок, формування самосвідомості особистості.
За результатами Всеукраїнського конкурсу рукописів підручників для учнів
11 класу загальноосвітніх навчальних закладів для вищезазначених профілів в загальноосвітніх навчальних закладах використовуватимуться
два підручники.
Особливість підручника авторів Марголіної
Л.В., Бакка Т.В., Мелещенко Т.В. полягає в тому, що він розрахований і на академічний, і на профільний рі вень: матеріал для вивчення
вчитель обирає відповідно до
рівня навчан ня.
Параграфи складаються з основного тексту, що містить необхідну тео
ретичну інформацію та адаптовані словникові статті
з тлумаченням понять,
обов’язкових для запам’ятовування.
У підручнику «Людина і світ.
11
клас (автори Назаренко Н.В.
та інші) за основу взято
методику діалогового викладення
матеріалу. Методичний
апа рат підручника містить
багато випереджувальних запитань, а також запитань на корекцію та закріплення знань.
Завдання подано як у традиційній формі,
так і на
основі інтерактивних методик.
Немає коментарів:
Дописати коментар